فهمی از رندی های حافظ (نگاهی دیگر به ایهام تبادر در شعر حافظ)

می 19, 2018 Off By admin

فهمی از رندی های حافظ (نگاهی دیگر به ایهام تبادر در شعر حافظ)

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

فهمی از رندی های حافظ (نگاهی دیگر به ایهام تبادر در شعر حافظ) دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فهمی از رندی های حافظ (نگاهی دیگر به ایهام تبادر در شعر حافظ) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فهمی از رندی های حافظ (نگاهی دیگر به ایهام تبادر در شعر حافظ)،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فهمی از رندی های حافظ (نگاهی دیگر به ایهام تبادر در شعر حافظ) :

سال انتشار : 1389

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : شعر پژوهي (بوستان ادب – علوم اجتماعي و انساني )

تعداد صفحات : 20

درباره حافظ و انواع ایهام در شعر او بسیار نوشته اند، به قدری که شهرت حافظ به ایهام گویی بر همگان آشکار است. ایهام تبادر آن است که واژه ای از کلام، واژه دیگری را که تقریبا با آن هم شکل یا هم صدا است، به ذهن متبادر کند، معمولا واژه ای که به ذهن متبادر می شود، با کلمه یا کلماتی از کلام، تناسب دارد. این صنعت در ادب فارسی و بلاغت، به نام های بسیاری از جمله: ایهام جناس، ایهام تناسب، ایهام جناسِ گونه گون خوانی، ایهام چند خوانشی، ایهام چند گونه خوانی و ایهام دو گونه خوانی، معروف است. تعدادی از ایهام تبادرهای شعر حافظ، قبلا کشف و معرفی شده استف با این حال یک بررسی تخصصی در حوزه ایهام تبادر در دیوان حافظ، زیبایی های پنهان اثر او را بیش تر و آشکارتر می کند و نشان می دهد چه مقدار از رندی های حافظ، فهم نشده باقی مانده است. آن چه در این مقاله آمده، تعدادی از ایهام تبادرهای دیوان حافظ است که به طور کلی، در سه سطح طبقه بندی شده است: 1. در سطح واژه، 2. در سطح ترکیب، 3. در سطح بیت.هر کدام از موارد فوق بر حسب شکل ظاهری و معنای «متبادر» و «متبادر» در چهار نوع بررسی شده است:-نوع اول: نمونه هایی که به خاطر خط (تصحیف) و تلفظ، دو گونه خوانده می شوند،-نوع دوم: نمونه هایی که متبادِر و متبادَر، هم مرکب و هم بسیط خوانده می شوند،-نوع سوم: نمونه هایی که متبادِر و متبادَر همچون جناس زاید، حرفی کم یا زیاد دارند،-نوع چهارم: نمونه هایی که متبادِر در یک بیت و متبادَر در بیت دیگری است.در ادامه مقاله بعد از ذکر نمونه ها، ایهام تبادر در شعر حافظ بررسی و تحلیل شده و با ذکر دلایل و قراینی از دیوان حافظ، تعمدی بودن احتمالی بعضی از این نمونه ها، ارایه شده است.

كلید واژه: ایهام تبادر، شعر فارسی، شعر حافظ، بلاغت، نقد ادبی

برای مشاهده توضیحات کامل تر اینجا کلیک کنید
با سلام،محصول دانلودی فهمی از رندی های حافظ (نگاهی دیگر به ایهام تبادر در شعر حافظ) آماده ارائه به پژوهندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل فهمی از رندی های حافظ (نگاهی دیگر به ایهام تبادر در شعر حافظ) و بررسی کامل هدایت میشوید
فهمی از رندی های حافظ (نگاهی دیگر به ایهام تبادر در شعر حافظ)

دانلود این فایل